AnsweredAssumed Answered

Impostare lo scheduler su server Aruba

Question asked by Marco Marco on Nov 26, 2014
Latest reply on Sep 24, 2015 by francesco greco
Salve a tutti!

Sto utilizzando la versione 6.5 CE (la release attuale) e sto provando ad attivare una campagna di mailing list, senza successo.

Dopo una serie di prove ho potuto constatare che, una volta creata la campagna, se la invio manualmente come test, funziona.

Se la invio con lo scheduler, resta in attesa in eterno. Se la invio in manuale (non ad una lista test) le mail partono regolarmente. Ritengo quindi che le impostazioni SMTP siano corrette.

Ho attivato la schedulazione nel server (Linux), ma non ho una buona esperienza con PHP, inoltre Aruba non mi permette di   accedere alla console e agire sul crontab, inoltre è possibile avere solo un task attivo, quindi ho dovuto usare uno stratagemma: ho creato nella cartella di Sugar un file PHP con il comando "php -f cron.php > /dev/null 2>&1" e ne ho programmato l'esecuzione ogni 30 minuti dalla interfaccia di Aruba.

Ho impostato poi alcuni task come da eseguire al più presto possibile, e altri in altri orari, ma nessuno di questi risulta essere mai stato eseguito.

Qualcuno ha dei suggerimenti da potermi dare? :-)

Grazie in anticipo

Marco

===============================

Hello everyone !

I'm using version 6.5 CE ( the current release ) and I am trying to activate a campaign mailing list, but without success .

After a series of tests I could see that, once created the campaign, if the sending manually as a test it works .

If the sending with the scheduler, it never start. If I send it manually ( not to a test list) emails are regulary delivered . I therefore believe that the SMTP settings are correct.

I activated the scheduling on the server (Linux) , but I have no good experience with PHP, Aruba (italian host) also not allow me to access the console and act on crontab, moreover is possible to have only one active task, so I had to use a trick : I created in Sugar folder a PHP file with the command " php -f cron.php > / dev / null 2 > & 1 " and I planned to run every 30 minutes from the interface of Aruba .

I then scheduled some tasks to be performed as soon as possible, and others in other times , but none of them is ever being executed .

Does anyone have any suggestions that I can give? : - )

Thanks in advance

Marco

Outcomes